woensdag 28 december 2016

Gehaakte minislinger

Gehaakte minislinger
Het is weer veel te lang geleden dat ik jullie heb mogen verblijden met één van mijn creaties, dus bij deze! Ik haakte deze minislinger van grijs en mintgroen/blauw (byClair nr1 garen). Hij past heel mooi in mijn nieuwe keuken waarvan ik de muren lichtgrijs heb geverfd en mintgroen/blauw servies voor heb ingekocht.



Inspiratie - Hema rocks!
Mijn inspiratie doe ik overal en nergens op. Zo ben ik gek op álles van de Hema, mijn nummer 1 snuffelwinkel! Daar trof ik dit hippe vaasje aan met de o zo gave kleurencombinatie! Dit moest ik verwerken in een een vlaggetje.


Het patroon is heel simpel en bestaat uit 10 stokjes per rij, 7 rijen hoog. De vlaggetjes heb ik door middel van vasten bevestigd aan een gehaakt koord.




1 Vlaggetje uitvergroot:



Fluitketelgeluk
Ooit wel eens gehoord van Fluitketelgeluk? Ik las er een keer een artikel over in de Flow. 'Soms mag het allemaal best een beetje langzamer gaan", was de quote. Al die moderne huishoudelijke apparaten (waterkoker, magnetron, vaatwasser). Producten die ons leven makkelijker maken, maken ons leven eigenlijk ook drukker. We gaan nóg meer telijkertijd doen en zijn ons nog minder bewust van wát we nu precies doen. Hoe erg ik vroeger ook een hekel had aan afwassen thuis, je kletste wel even bij met je afwasgenoot :) Kortom, meer ruimte voor jezelf, in je hoofd en voor de ander.

En de fluitketel...? Het geeft mij een nostalgisch en gemoedelijk gevoel en tegelijkertijd staat het symbool voor 1 ding tegelijk doen. De waterkoker die met 1 druk op de knop na een aantal minuten vanzelf uitgaat en die er bij mij voor zorgt dat ik gerust pas een uur later daadwerkelijk mijn thee ga inschenken omdat ik in de tussentijd 10 andere dingen ben gaan doen, komt er dus nooit in! Lees hier het artikel uit de Flow!



Samen met mijn buurvrouw heb ik een workshop handlettering gevolgd in Haarlem op een supertoffe locatie midden in de stad. Daar heb ik een begin gemaakt aan mijn eigen Fluitketel geluk tekening die ik in mijn keukentje ga ophangen.


Dol op hertjes!
Ik ben dol op hertjes, geweien en afbeeldingen van hertjes. Met name geweien in huis geven een natuurlijk en sfeervol karakter vind ik. Het hertenkopje boven de afzuigkap heb ik van mijn vader gehad, uit Duitsland. Ik ben ook nog op zoek naar een groot gewei voor boven onze grote schouw in de woonkamer. Iemand tips? 




Goede voornemens...
Na de zomervakantie had ik zo blij en zo vrij als ik mij voelde besloten om minimaal 1 x per week een uur weer te gaan haken. Zo gezegd, zo niet gedaan. Ik was er wederom van overtuigd geraakt dat ik het nodig had om te ontspannen, mijn geest tot rust te laten komen en om mijn creatieve brein te prikkelen. Tot mijn ongenoegen neem ik het iedere keer toch niet serieus genoeg en geef ik het gezinsleven, werk, bankhangen en boek lezen voorrang. Grr... Hoe werkt dat menselijk brein toch. Je weet dat iets je héél goed doet en toch kun je na enkele dagen, weken, maanden dat toch weer helemaal vergeten zijn! Of is het simpelweg een gebrek aan discipline? Ach.. ik heb in ieder geval dit leuke minivlaggetje in 6 maanden tijd gehaakt :-D

#Nieuwerondenieuwekansenin2017

Geen opmerkingen:

Een reactie posten