zondag 29 maart 2015

Paasmutsje konijn

Druk met Paasvoorbereidingen 
Dochterlief heeft natuurlijk al genoeg mutsjes liggen op haar ´mutsenplankje´, maar de Paasmuts mag toch echt niet ontbreken in de collectie. Dit mutsje heeft zo´n hoog schattigheidsgehalte, dat ik het wel móest haken...




Gratis patroon / free pattern
Ik heb het gratis patroon gebruikt van Repeat Crafter Me. Het is een klein projectje en goed te doen in twee avonden. Eerst heb ik het witte mutsje gehaakt (haaknaald nr. 5). Toen heb ik de achterkant van de oren gehaakt (helemaal wit).


Daarna heb ik de binnenkant van de oren gehaakt, rood in het midden met een witte rand eromheen. En vervolgens heb ik de voor en achterkant aan elkaar gehaakt.


Tot slot heb ik de oren op het mutsje genaaid et voila! Je kunt natuurlijk nog oogjes en een neusje op de muts haken, maar ik houd het liever iets rustiger :-)  Maud is in ieder geval klaar voor Pasen! En mama dus ook...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten