woensdag 10 mei 2017

Moederdag label tag / Mother's Day label tag

14 Mei is het moederdag, daarom druk aan de haak voor al mijn moeders. Ik heb er wel drie namelijk :-) Ik haakte deze moederdag label tag met hartje, leuk om te bevestigen aan een moederdagcadeau en binnen een uurtje klaar!


De kleurencombinatie is dit keer bepaald door het gezin. Mintgroen met een hardgroen hartje en natuurlijk ook een randje wit (byClaire no 1 garen).



Haakpatroon / crochet pattern

Haak 18 lossen (laatste 3 lossen vormen eerste stokje)



Toer 1

Haak 1 stokje in de 4e losse (nu heb je 2 stokjes) en haak een stokje in de volgende 13 lossen (15 stokjes totaal). Haak 3 lossen. Keer het werk.

Toer 2
Haak 1 stokje in de tweede steek (nu heb je 2 stokjes) en haak een stokje in de volgende 13 steken (15 stokjes totaal). Haak 3 lossen. Keer het werk.

Toer 3-8
Herhaal toer 2.

Toer 9
Haak 1 stokje in de tweede steek (nu heb je 2 stokjes) en haak een stokje in de volgende  5 steken. Haak 1 losse en sla een steek over (dit de ruimte waar het touwtje doorheen komt). Haak een stokje in de volgende 7 steken. Haak 3 lossen. Keer het werk.

Toer 10
Haak 1 stokje in de tweede steek (nu heb je 2 stokjes) en haak een stokje in de volgende 13 steken (15 stokjes totaal). Hecht af.

Toer 11
Wissel desgewenst van kleur (bijv. wit). Haak 3 vasten in alle hoeken, ca. 15-16 vasten op de lange kanten en ca. 12 vasten op de korte kant. Hecht af.

Hartje
Het patroon van het hartje komt van de blog van Angelique Happy Little Things, klik hier. Als je het hartje af hebt kun je deze vastnaaien aan het label, ik heb hem expres niet in het midden gedaan maar onderin voor een speels effect.



Een kiekje van mijn witte huisje. Soms vind ik het te wit, maar ik kan toch altijd weer heel gelukkig worden van al die lichte tinten. Binnenkort eens vrolijke groene cactussen in huis halen.



De mooie lila sering tak in de witte vaas (kringloopgeluk) komt uit mijn tuin.


Bij de Hema heb ik ooit grijs/groene cadeauboxen gekocht, erg leuk om het cadeau in te verpakken.



Samen met de Margriet Moederdag special en twee kaarsjes van AH is mijn cadeau compleet voor moeder 1 :)



Snel de volgende twee labels haken!

Meer labelinspiratie? Bekijk de vaderdag label tag die ik ooit haakte met vasten. Klik hier voor het gratis patroon.

4 opmerkingen:

  1. Dis 'n pragtige idee, ek's mal daaroor Saskia. Really cute and so different

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie seringenboom heb je! En een prachtige haard in je woonkamer! De tag is natuurlijk ook heel leuk!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen