zaterdag 27 september 2014

Granny Square Babydeken

Zwanger en nu...
Het komt niet helemaal uit de lucht vallen dat ik ben gaan haken. Mijn verlof stond voor de deur. En dan is het tijd om te genieten en te ontspannen, aldus alle goede adviezen van zo'n beetje iedereen om mij heen (smile).

Leve mijn creatieve schoonfamilie...
Tijdens een bakkie koffie bij Oma (zelf fanatiek haakster) en op advies van Tante Marieke ben ik via YouTube op zoek gegaan naar een tutorial voor beginners. "En zoek dan op granny square, dat is hartstikke makkelijk!". En die vond ik.

Granny Square Babydeken

Met het oog op de kleine in mijn buik zocht ik op Granny square babydeken en zo kwam ik uit bij een tutorial van De Wolfabriek. Enige tijd voor mijn verlof, met een haaknaald en een bol wol van oma verder, startte ik mijn eerste haakproject. Na 10 keer pauzeren/starten/herhalen had ik de flow te pakken. Ik vond het geweldig! :-) Ik ben mooie katoenen garen gaan halen in 6 frisse kleuren en zie hier het eerste resultaat. De deken is nog niet af, ik heb nog even te gaan. Stiekem best al een beetje trots... En belangrijk zijn de kleuren. Zorg ervoor dat je iedere keer een witte rij haakt na twee gekleurde rijen, dan krijg je een hip en fris dekentje! Zodra mijn dekentje klaar is, zal ik hem jullie uiteraard showen.

Materialen en bron
De tutorial van De Wolfabriek vind je hier. Ik heb scheepjeswol van Larra 2,5-3 gebruikt en met haaldnaald nr. 3 gehaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten