donderdag 2 oktober 2014

Fijn bloemenslingertje

Jippie, "Haken en Kleur Feest" ligt op de deurmat!
Klaar voor stap 2 in mijn haakcarrière. Ik heb het boek Haken en Kleur Feest besteld. Het wordt namelijk hoog tijd dat ik mooie creaties uit een boek leer haken. Gisteren kwam het boek van Saskia en Claire dan eindelijk binnen. (Ik had graag naar de boekpresentatie gegaan die bijna is, maar anderhalf uur rijden met een 37,5 week dikke buik lijkt mij niet verstandig.)


Verslingerd aan de bloemenslinger
Ik ben van start gegaan met een makkelijk project uit het boek: De fijne bloemenslinger! In verschillende kleuren ben ik begonnen met het haken van de ketting en de losse bloemetjes. 

Een groene ketting, blauwe klavertjes en rode en witte kelkjes. Mijn eigen "Holland Slinger". Ik heb alvast een klein kiekje voor jullie gemaakt. Het fijne aan dit project is de eenvoud. Ik heb in een rap tempo tientallen kelkjes en klavertjes gehaakt en had meteen al op de eerste avond een leuk resultaat. Zodra de slinger klaar is, komt hij op mijn blog te staan. Ik denk dat ik ook een rose/witte variant maak voor als de kleine wordt geboren. Wordt vervolgd...

Materialen en bron
De wol die ik heb gebruikt is van Zeeman (4-5). Hiervoor heb ik haaknaald nr. 4 gebruikt. Het patroon komt uit het boek Haken en Kleur Feest van Claire en Saskia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten